نقش فعاليتهاي مكمل و فوقبرنامه در فرآیند یادگیری
مقدمه
در زندگي انسان لحظهها و اوقاتي وجود دارد كه از اهميت و حساسيت فوقالعادهاي برخوردار است. اين اوقات ميتواند فرصتي براي رشد شخصيت فرد باشد يا به عكس موجب بروز اختلالات رفتاري و انحرافات اخلاقي اجتماعي شود.
منظور از فعاليتهاي فوقبرنامه فرصتهايي است كه انسان مسئوليتپذير هيچگونه مسئوليت و سر و كار موظفي را به عهده ندارد و همه چيز در اختيار او ميباشد تا با ميل و رغبت خودش به برنامه خاصي بپردازد.
يكي از مهمترين مسائل جوامع امروز بشري در سراسر دنيا مسئله استفاده صحيحتر و مؤثرتر از فرصتهاي آزادي است كه افراد در اختيار دارند و اين اوقات براي مؤمنان لحظههاي نيايش با معبود و براي عالميان ساعات تفكر و براي هنرمندان زمان ساختن و ابداع و براي نوجوانان ساعات خلاقيت ميباشد و بسياري از مردم حتي صاحبنظران به اين نتيجه رسيدهاند كه بايد مدارس و مؤسسههاي آموزشي مسئوليتهاي بيشتر و روشنتري در اين باره بر عهده بگيرند تا بهرهبرداري بهينه از اوقات فراغت در برنامههاي دانشآموزان طراحي و گنجانده شود.
مسئله تنوع نيز امري مهم است و زندگي بدون تنوع خستهكننده ميباشد. پس تنوع در گذران اوقات فراغت باعث ايجاد تنوع در زندگي ميگردد. و تنوع مانع پديدآيي افسردگي است. پس با راهنمايي فرزندان به انجام فعاليتهاي متنوع زمينه علاقهمندي آنان را به زندگاني فراهم آوريم.
تجربه ای موفق در آموزش نمازدر جهت شاداب سازی معنوی مدرسه
تنوع ,اوقات ,كه ,ميباشد ,برنامه ,زندگي ,و براي ,تنوع در ,اين اوقات ,اوقات فراغت ,در اختيار
درباره این سایت